• Strada Harmanului nr. 49A, Brasov, Romania
  • Luni - Vineri: 9.00 - 18.00

Termeni si conditii

 

TERMENI SI CONDITII DE INCHIRIERE – www.intercarro.ro

DEFINITII:

Contractul – include informatiile din urmatoarele documente: Contract de Inchiriere, Termeni si Conditii de Inchiriere, Fisa de Predare – Preluare si toate specificatiile din Anexele la Contract.

Autoturismul / Autovehicul – reprezinta vehiculul oferit spre inchiriere impreuna cu toate accesoriile sale.

Tariful de Lista –  reprezinta tariful pentru o zi de inchiriere (24 h) corespunzatoare autoturismului inchiriat.

Carburantul – poate consta in benzina sau motorina, in functie de tipul autoturismului inchiriat.

Client – persoana mentionata in Contract, care poate conduce autovehiculul inchiriat.

Beneficiar – persoana juridica, proprietarul autoturismelor oferite spre inchirere.

Partener  – persoana juridica care intermediaza inchirierea intre Beneficiar si Client.

PREAMBUL:

Clauzele contractuale includ informatiile din urmatoarele documente: Contract de Inchiriere, Termeni si Conditii de Inchiriere, Fisa de Predare – Preluare, grila de costuri pentru daune si toate specificatiile din Anexele la Contract.

Conditiile de fata sunt obligatorii si trebuie respectate pentru a putea inchiria un autoturism de la Beneficiar.

Tarifele contin toate taxele.

 

1. OBLIGATIILE BENEFICIARULUI

 

1.1. Sa transmita Clientului dreptul de folosinta asupra autovehiculului ce constituie obiectul Contractului prin: livrarea autovehiculului, completarea si semnarea fisei de predare-preluare, inmanarea cheilor si a actelor masinii (certificat de inmatriculare, polita de asigurare RCA si rovinieta).

1.2. Sa asigure Clientului asistenta rutiera, pe teritoriul Romaniei, pe toata durata contractului, 24h/24, 7zile/7 in caz de accident sau pana mecanica.

1.3. Sa inlocuiasca autovehiculul (in limita disponibilitatii), in caz de avarie care nu poate fi remediata pe loc, daca dauna nu este din vina Clientului, intr-un interval de 24 ore, in functie de locatia in care s-a constatat defectiunea.

1.4. In cazul in care Beneficiarul va fi in imposibilitatea de a inlocui Autovehiculul, Clientului i se va restitui partea aferenta costului chiriei calculate proportional cu durata in care autovehiculul nu a putut fi folosit.

1.5. Beneficiarul nu este responsabil de pierderile suportate de catre Client in caz de defectare sau avarie a autovehiculului, cu exceptia cheltuielilor autorizate de Beneficiar pentru reparatii.

1.6. Din momentul livrarii autovehiculului si pana la reintrarea in posesia acestuia, Beneficiarul este exonerat de raspundere pentru daunele provocate in trafic de autovehiculul inchiriat Clientului, precum si de taxele de drum ori de pod sau amenzi rezultate din ocuparea abuziva a unui loc de parcare, nerespectarea legislatiei rutiere sau a legilor Romaniei.

1.7. Prin eliberarea chitantelor de completare si anulare ale depozitelor preautorizate Beneficiarul se degreveaza de indisponibilitatea sumelor din contul Clientului si recomanda contactarea si prezentarea chitantelor catre banca de la care Clientul detine cardul. 

 

2. OBLIGATIILE CLIENTULUI 

 

Observatie

In conditiile unei rezervari efectuate telefonic, prin e-mail sau prin parteneri, rezervarea poate fi anulata de Beneficiar, fara a datora nimic Clientului sau Partenerului, in cazul in care Clientul final nu indeplineste cerintele minime obligatorii pentru inchiriere prevazute in contract si publicate pe site-ul www.intercarro.ro.

2.1. Sa aiba 21 de ani impliniti si sa fie posesorul unui permis de conducere national si/sau international valabil (obligatoriu permis international pentru acte emise in tari cu alta scriere decat in alfabetul Latin si pentru cele obtinute prin conducere auto cu volan pe dreapta, Ex.: UK, India, Australia, Japonia.). La semnarea Contractului, trebuie prezentate in original permisul de conducere impreuna cu un act de identitate si un card de credit. Utilizarea cardului de credit este obligatorie pentru blocarea depozitului. Nu sunt acceptate carduri pre-pay.

2.2. Pentru soferii cu experienta intre 0-1 ani se va percepe o taxa de 300 €, iar pentru soferii cu experienta intre 1-3 ani se va percepe o taxa de 100 €. Taxa se aplica per inchiriere, indiferent de durata ei. Daca exista soferi aditionali in aceleasi conditii, cu experienta intre 0-1 ani, respectiv 1-3 ani, taxa se va incasa o singura data.

2.3. Sa permita conducerea autovehiculului doar persoanelor autorizate de Beneficiar si mentionate in Contract, sau reprezentantilor Beneficiarului.

2.4. Taxa pentru soferi suplimentari va fi de 10€ /utilizator. Prin inscrierea in Contract a acestora accepta faptul ca trebuie sa indeplineasca conditiile de inchiriere ale Beneficiarului.

2.5. Sa nu conduca autovehiculul in afara suprafetelor carosabile, pe drumuri nepavate, neasfaltate, inchise circulatiei publice. In caz contrar, Beneficiarul va incasa partial sau integral depozitul de garantie.

2.6. Sa nu faca si sa nu permita interventii tehnice sau estetice asupra autovehiculului fara consimtamantul scris al Beneficiarului.

2.7. Sa instiinteze Beneficiarul, la solicitarea acestuia, cu privire la locul unde se afla autovehiculul si sa permita examinarea autovehiculului de catre reprezentantii Beneficiarului, in maxim 24 de ore de la cererea acesteia.

2.8. Sa nu foloseasca autovehiculul pentru taximetrie, scoala de soferi, activitati de impingere sau tractare, curse, antrenamente, concursuri, in scopul transportarii unor substante periculoase sau activitati ilegale, care pot deteriora starea Autovehiculului, precum si sa nu ii dea nicio alta destinatie, alta decat pentru transport de persoane in regim de inchiriere. In cazul in care autoturismul inchiriat este pus sub sechestru sau distrus/deteriorat de catre autoritati sau Client, in urma folosiri lui pentru obtinerea unor foloase necuvenite din transportul unor obiecte sau substante interzise, Clientul se afla raspunzator de intreaga contravaloare a autovehiculului.

2.9. Animalele de companie (ex.: caini, pisici) pot fi transportate in autoturismele Beneficiarului numai in cutii (custi, genti) speciale, inchise pe durata calatoriei. In caz contrar, se vor aplica aceleasi conditii mentionate la punctul 3.11.

2.10. Pentru nerespectarea prevederilor privind obligatiile Clientului – prevazute in Capitolul 2 (exceptie punct 2.1 – caz in care Beneficiarul are dreptul de anula unilateral rezervarea fara restituirea sumelor in caz de avans incasat) se incaseaza integral depozitul de garantie.

 

3. DESFASURAREA CONTRACTULUI. LIVRAREA, INLOCUIREA SI RESTITUIREA AUTOVEHICULULUI

 

3.1. Livrarea si restituirea autovehiculului se vor face la locul, data si ora stabilite de Client impreuna cu Beneficiarul si mentionate in formularul de rezervare si Contract. Restituirea autovehiculului in alt loc decat cel in care a fost livrat se face numai cu acordul Beneficiarului si va ocaziona taxe suplimentare ce vor fi incasate de Beneficiar din valoarea depozitului de garantie, daca Clientul decide locatia de restituire ulterior preluarii masinii. Restituirea este efectiva in momentul semnarii fisei de predare de catre Beneficiar si Client.

3.2. Pentru autovehicule restituite in afara orelor de program (weekend si/sau nocturna ) sau in conditii meteo care impiedica verificarea masinii se prelungeste responsabilitatea Clientului pentru eventuale avarii si respectiv deblocarea garantiilor pana la orele 12 din urmatoarea prima zi lucratoare.

3.3. Abandonarea de catre Client a autovehiculului, in alte conditii decat a fost preluat prin procesul-verbal,  fara a preda cheia unui reprezentant al Beneficiarului si fara semnarea bilaterala a fisei de preluare va atrage raspunderea in limita garantiei.

3.4. Taxele de parcare pe timpul preluarii-predarii autovehiculului, in alta locatie decat cea propusa de Beneficiar, precum si parcarea pe toata perioada utilizarii masinii inchiriate de la Beneficiar revin in totalitate Clientului. Acesta va suporta alaturi de costul parcarii, toate taxele prevazute de legislatia in vigoare, atat pe teritoriul Romaniei cat si in alte state, taxe de drum, taxe de trecere a podurilor, taxe de stationare in aeroporturi sau spatii speciale cu durata limitata, amenzi rezultate de pe urma nerespectarii regulilor de circulatie. In cazul neachitarii celor de mai sus, Beneficiarul va achita amenzile rezultate din neindeplinirea obligatiilor de catre Client. Beneficiarul va factura catre Client valoarea efectiva a amenzii plus o taxa de administrare de 50 €/amenda.

3.5. Clientul are obligatia de a restitui autovehiculul cu aceeasi cantitate de combustibil pe care a avut-o la inceputul perioadei de inchiriere. In caz contrar, in urma notificarii scrise din partea Beneficiarului, Clientul este de acord cu plata unei taxe de alimentare de 50€  si contravaloarea combustibilului lipsa, conform bonului fiscal de alimentare. Nu se acorda credit pentru combustibilul in plus fata de cantitatea initiala furnizata de Beneficiar.

3.6. Alimentarea de catre Client a autovehiculului inchiriat de la Beneficiar, cu alt carburant decat cel indicat de producator (notat in talon) atrage dupa sine obligatia Clientului de a achita o taxa de serviciu in valoare de 50€, costul transportului cu platforma, costul aferent zilelor de imobilizare in service, costul de reparatie conform devizului de reparatie, precum si costul realimentarii cu carburant corespunzator.

3.7. Inchirierile in afara granitelor Romaniei necesita acordul scris al Beneficiarului si se supun unor conditii speciale. Exista o limita de 400 km/zi iar pentru depasirea limitei de km se va percepe o taxa de 0,10 €/km. Pentru obtinerea documentelor necesare tranzitului granitelor se va percepe o taxa de 50 €. Tariful aferent inchirierilor cu iesire din tara va fi cu 10 €/zi mai mare decat tarifele de lista.

3.8. Depozitul de garantie pentru iesirea din tara este de minim 500 € si maxim 1000 € .

3.9. Deplasarea in afara granitelor este permisa doar pe teritoriul Uniunii Europene si a Spatiului Economic European. In cazul in care se va incalca aceasta obligatie, in eventualitatea unei daune sau a unui furt, Clientul va fi responsabil cu toata valoarea masinii.

3.10. In caz de defectiuni si/sau evenimente rutiere, petrecute in afara granitelor tarii, Clientul are obligatia, conform contractului semnat la livrarea masinii, de a restitui masina in interiorul granitelor Romaniei suportand integral costurile.

3.11. La livrarea masinii catre Client, se va specifica stadiul de curatenie al masinii, acesta urmand sa semneze procesul-verbal continand aceste mentiuni si fotografii ale interiorului masinii. In cazul in care la restituire, autovehiculul necesita mai mult decat procedura standard de spalare pentru readucerea la starea anterioara inchirierii, Clientul este de acord cu plata unei taxe de administrare de 50 € la care se va adauga contravaloarea serviciilor de spalatorie auto, conform facturii si bonului fiscal care ii vor fi atasate pe e-mail.

3.12. Beneficiarul inchiriaza impreuna cu autoturismul o serie de accesorii constand in GPS, scaun copil, lanturi de zapada, router Wi-fi conform urmatoarelor tarife:

  • GPS , 5 € / zi, maxim 50 €
  • Scaun de copil, 3 € / zi, maxim 30 €
  • Lanturi de zapada, 3 € / zi, maxim 30 €
  • Router Wi-fi, 5 € / zi

 

3.13. In cazul pierderii sau deteriorarii cheilor, a actelor originale sau a accesoriilor auto, in cazul pierderii jetonului de parcare sau pierderii placutelor de inmatriculare de catre Client, Beneficiarul va incasa de la acesta, contravaloarea obiectelor deteriorate / pierdute la pretul din factura de achizitie al fiecarui accesoriu, sau la valoarea amenzii pe care Clientul trebuie sa o achite, la care se adauga o taxa de administrare de 50 € .

3.14. In cazul in care Clientul doreste restituirea autovehiculului intr-o alta locatie decat cea stabilita initial prin Contract, va informa Beneficiarul in scris sau sunand la numarul de telefon suport non-stop +40730506030.  Beneficiarul va trebui sa isi dea acordul asupra acestei modificari contractuale, iar Clientul va achita o taxa suplimentara cuprinsa intre 30 € si 300 € , taxa care va fi comunicata in scris de catre Beneficiar, prin SMS sau e-mail.

3.15 In cazul in care Clientul lasa masina intr-o alta agentie decat stabilita initial prin contract, fara sa anunte modificarea locatiei de predare i se va incasa o taxa suplimentara de 300 €.

3.16. La restituirea autovehiculului peste ora limita conform contractului, se percepe un tarif suplimentar de 5 € / ora, agreat prin contract. In cazul in care Clientul nu restituie Autovehiculul inchiriat si nici nu se prelungeste de comun acord cu Beneficiarul perioada de inchiriere, Clientul se obliga la plata penalitatilor de 10 € / ora. Daca Clientul intarzie predarea autovehiculului fara a avea acordul Beneficiarului, Beneficiarul are dreptul sa reintre in posesie pe cheltuiala si riscul Clientului.

3.17. Beneficiarul nu poate fi tinut raspunzator pentru eventualele obiecte uitate in Autovehicul de catre Client si neidentificate la predarea autovehiculului.

3.18.  Fumatul in masinile Beneficiarului este strict interzis. In caz de nerespectare, se va incasa partial sau integral depozitul de garantie.

 

 4. GARANTIA PENTRU DAUNE

 

4.1. Clientul este obligat la constituirea unei garantii numita si Garantie pentru daune, care poate varia intre 300 € si 1000 € in functie de autovehiculul specificat in Contractul semnat de parti. Garantia obligatorie se depune la semnarea Contractului si va fi blocata de catre Beneficiar pe cardul de credit al Clientului. Aceasta va fi restituita Clientului la returnarea autovehiculului (cu exceptia cazurilor prevazute la punctul 3.2.).

 

5. PLATA SERVICIILOR

 

5.1. Clientul plateste integral, la semnarea Contractului, inchirierea (masinii si a optionalelor pe care le inchiriaza) si eventualele taxe suplimentare stabilite prin procesul-verbal.

5.2. Facturarea in RON se face la cursul de vanzare al Unicredit Bank din ziua semnarii Contractului.

5.3. Plata inchirierii se poate face cu cardul de credit, de debit (Visa sau MasterCard) sau in numerar, nefiind acceptate carduri pre-pay, Dinner’s Club sau American Express.

5.4. Tarifele nu includ: costurile carburantilor, taxele de drum cu exceptia vignetei de drum pentru Romania care este inclusa in tariful de inchiriere, amenzile primite pentru incalcarea regulilor de circulatie pe drumurile publice si a legislatiei nationale in vigoare sau costuri rezultate in urma actiunilor Autoritatilor Locale vis-a-vis de Autovehiculul ce face obiectul acestui Contract, pe durata inchirierii. Plata integrala a acestor sume vor fi in sarcina Clientului.

5.5. Clientul trebuie sa achite totalul obligatiilor financiare ramase, conform Contractului, in momentul predarii autovehiculului, in baza documentului de plata emis de Beneficiar.

5.6. Orice suma neachitata de Client catre Beneficiar la finalul Contractului, poate fi incasata de Beneficiar de pe cartea de credit a Clientului, cu somatie prealabila in scris. Orice valoare incasata in lipsa Clientului, cu acordul acestuia prin semnarea conditiilor prezente, se finalizeaza cu transmiterea din partea Beneficiarului a unui email continand chitantele corespunzatoare incasarii.

5.7. In cazul intarzierii platii, peste termenul stipulat in Contract, se percep penalitati in valoare de 1%, din valoarea sumei datorate, pentru fiecare zi de intarziere.

5.8. In cazul renuntarii unilaterale la contract, din partea Clientului, inainte de perioada contractuala stabilita, nu se va restitui contravaloarea serviciilor. Beneficiarul, ca un gest comercial fata de Clientul sau, va oferi acestuia contravaloarea  serviciilor ramase printr-un voucher valabil 12 luni, pe care Clientul il va putea utiliza la inchirierea unui nou autovehicul din parcul Beneficiarului.

 

6. PROCEDURA IN CAZ DE DAUNE

 

6.1. Clientul are obligatia de a anunta imediat Beneficiarul si de a raporta Organelor de Politie orice dauna descoperita la Autovehiculul inchiriat.

6.2. Daca dauna are autor necunoscut Clientul are obligatia de a obtine, inainte de restituirea masinii, Autorizatia de Reparatie de la Organele de Politie

6.3. Daca accidentul s-a produs din vina Clientului acesta are obligatia ca pe langa Autorizatia de Reparatie sa prezinte odata cu predarea masinii si Procesul Verbal eliberat de Organele de Politie; de asemenea Clientul are obligatia de a da o Declaratie scrisa la sediul Beneficiarului.

6.4. In cazul in care vinovat de producerea accidentului este un alt participant la trafic, Clientul are obligatia de a completa Constatarea amiabila sau de a obtine de la Organele de Politie Autorizatia de Reparatie impreuna cu Procesul Verbal constatator si copia dupa asigurarea RCA a vinovatului, daca acesta este de acord; de asemenea Clientul are obligatia de a da o Declaratie scrisa la sediul Beneficiarului.

6.5. In toate cazurile descrise anterior Clientul are obligatia de a verifica mentionarea tuturor daunelor constatate in Autorizatia de Reparatie.

6.6. In caz de nerespectare a procedurii in caz de dauna Clientul este responsabil de intreaga valoare a reparatiilor, costurilor de imobilizare si a costurilor generate de lipsa de folosinta a masinii.

 

7. PRELUNGIREA, INCETAREA SI REZILIEREA CONTRACTULUI

 

7.1. Termenii prelungirii, incetarii sau rezilierii anticipate a Contractului nu pot fi stabiliti decat cu acordul Beneficiarului.

7.2. Intentia Clientului de prelungire a Contractului se comunica catre Beneficiar, cu minimum 24 de ore inaintea expirarii Contractului. Tariful agreat se achita in aceleasi conditii in care a fost incheiat contractul initial. Contractul poate fi prelungit prin acordul scris al ambelor parti.

7.3. Contractul inceteaza de drept la sfarsitul perioadei de inchiriere.

7.4. Contractul poate inceta inaintea implinirii termenului prin acordul partilor sau ca efect al rezilierii.

7.5. In cazul in care reziliaza Contractul, Beneficiarul instiinteaza Clientul telefonic, prin fax sau prin posta electronica.

7.6. Atat in cazul incetarii Contractului inainte de termen cat si in cazul rezilierii, Clientul are obligatia de a preda autovehiculul in termen de 12 ore de la momentul rezilierii.

 

8. DISPOZITII FINALE

 

8.1. Clientul este pus de drept in intarziere pentru toate obligatiile asumate in Contract si nerespectate ca atare la termene.

8.2. Orice litigiu care decurge din sau in legatura cu acest Acord va fi solutionat mai intai pe cale amiabila si doar in caz de esec, partile se vor adresa instantelor competente din Brasov.

8.3. Pentru orice disputa, prezentul Acord constituie o dovada.

0730 506 017